Brother breimachine: afkanten op dubbel bed

Wanneer je een rib wil afkanten, zet je eerst de steken van het ribberbed over naar het hoofdbed. Soms staan er dan wel twee steken op één naald, zoals bvb. bij de full needle rib, maar dat is niet erg, je kan die gewoon samen afkanten.
Daarna kant je af met een methode voor enkelbed die je voorkeur wegdraagt.

Hier zie je nog eens hoe je de steken overzet naar het hoofdbed.


Theanswerladyknits kant af zonder de steken over te zetten naar het hoofdbed. Dat kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik dit iets moeilijker en is het gevaar voor het laten vallen van steken groter. En de tijdswinst die je aanvankelijk had door het niet overzetten van de steken ben je al vlug weer kwijt aan het ophalen van de gevallen steken.
Toch wil ik jullie haar manier van werken laten zien, misschien vindt iemand dit wel gemakkelijk. Haar vuile machine moet je er wel bij nemen.

 

Als er dan toch een steek valt, dan los je het probleem zo op:


Gebruik je de methode 'Loop trough a loop' dan volgt hier nog een tip voor een extra rekbare afkanting.

 

Bovenstaande methodes om af te kanten op dubbel bed kunnen volstaan, maar wil je je eens laten gaan met het uitproberen van verschillende mogelijkheden, dan moet je bij Diana Sullivan zijn. Ik moet eerlijk toegeven, ik heb haar methodes niet allemaal uitgeprobeerd, ik laat het experimenteren aan jullie over.

Reacties