Avenida Raul Scalabrini Ortiz

Ik kan jullie een tiental wolwinkels aanraden, allemaal in dezelfde straat. Geloof je dit niet?  Het is nochtans niet verzonnen.

Je moet er wel voor naar Buenos Aires. Toen mijn zus daar een tijdje woonde, heb ik haar twee keer bezocht. En twee keer gingen we, steeds aan het begin van mijn vakantie zodat we daarna elke avond samen konden breien, naar de Avenida Raul Scalabrini Ortiz. Daar bevindt zich namelijk het Wolhalla voor elke brei(st)er!

Ongeveer tussen de huisnummers 800 en 1100 heb je een tiental winkels volgestouwd met wol in alle kleuren en maten, van een goede kwaliteit en spotgoedkoop. Je kunt je voorstellen dat ik er mijn hartje ophaalde. Ik ben toen twee keer met een lege koffer naar Argentinië getrokken en met een volle koffer naar België teruggekeerd.



Dit is ondertussen al een tijdje geleden, mijn zus woont er niet meer en de wol die ik kocht, is allemaal opgebreid. Er restte mij enkel nog 200 gram fijne alpacawol in turkooisblauw. Met naalden nummer 3 breide ik de
Hot Coal Sjaal van Drops. Ik maakte hem wel smaller dan op de website van Drops, want ik zou onvoldoende wol gehad hebben om hem lang genoeg te maken.



Ik probeerde online enkele winkels in de Avenida Raul Scalabrini Ortiz terug te vinden:

Maar het waren er nog meer. 

Dus als je ooit richting Buenos Aires trekt, vergeet dan niet langs de Avenida Raul Scalabrini Ortiz te gaan.


Reacties