Sister Mountain en haar excel-files

Ik hou van tellen en rekenen, maar dat hadden jullie misschien al door na mijn artikels over de regel van drie en het oplossen van een stelsel van vergelijkingen

Ik ben echter niet de enige breister die hiervan houdt. Claire Montain-Manipon van Sister Mountain  ontwerpt haar eigen modellen en doet dus ook haar eigen berekeningen, maar daarna gaat ze nog een stap verder. Ze steekt alles in een excel-file en laat excel de verschillende maten voor haar uitrekenen. Gemakkelijk, zou je denken, dan moet je zelf niet meer rekenen, maar als je niet begrijpt hoe dat moet, kan je moeilijk zelf een excel-file maken. Hier legt ze bvb. stap voor stap uit hoe je zo'n excel-file opstelt voor een ingezette mouw.

Sister Mountain

Haar blog staat vol met interessante artikels over sweater design en tips en tricks die je daarbij kunnen helpen. Ik ben nog volop bezig met het doorploegen van al deze artikels en leer voortdurend weer iets bij.

Voor mensen die zelf willen gaan ontwerpen, heeft Claire ook een online Sweater Design School. Ik volgde een inleiding op deze opleiding en die was in elk geval mooi verzorgd: uitstekende uitleg op een gestructureerde manier gebracht en ondersteund met een mooie en duidelijke powerpoint. Dat belooft voor de opleiding zelf! Die staat dus nog op mijn verlanglijstje.

Ze heeft ook een (beperkt) aantal patronen te koop. Ik probeerde die nog niet uit, dus ik kan niet zeggen of ze goed passen of niet. Heeft iemand wel al ervaring met haar patronen? Laat dit gerust hieronder weten in de commentaar.

Reacties