Vest Forest Shadows van Drops

Ik brei regelmatig met wol van Drops, maar tot nu toe had ik nog nooit een patroon van Drops gebruikt. Modellen met een ingezette mouw flatteren mij het best, maar die vind je bij Drops niet. Het zijn altijd pullovers en vesten met rechte mouwen, raglanmouwen of een rondgebreide pas. Eigenlijk jammer dat een ingezette mouw nooit aan bod komt, want zoveel moeilijker is dit nu toch niet.

Maar deze keer wilde ik een vest met raglanmouw en ik smolt voor de kleuren van de Forest Shadows.

Drops Design

 
De beschrijving is zeer eenvoudig, een ideaal model voor beginnende brei(st)ers. De vest wordt van boven naar beneden gebreid, waardoor je nadien geen naden meer moet dichtnaaien. Lekker makkelijk, maar daardoor valt het 'geraamte' en de stevigheid van het kledingstuk wel weg.


Voor de halsuitsnijding werd geen gebruik gemaakt van verkorte toeren. Ook hier weer lekker makkelijk, maar het effect van verkorte toeren, waardoor de halsuitsnijding aan de voorkant lager komt dan de halsuitsnijding in de rug, valt ook weg. Ik verkies een halsuitsnijding met verkorte toeren, dit valt veel mooier.

 

Verder ging het breien snel vooruit, want met naald 6 schiet het werk wel op.

Ik bleek echter veel te veel wol te hebben. Ik kocht nochtans de hoeveelheid die aangegeven was voor maat L. En omdat ik die wol nu toch wel wilde gebruiken, heb ik er een lange vest van gemaakt. Ze meet 95 cm in middenrug. Het onderste deel, dat met drie draden in kleur 01-naturel gebreid werd, heb ik nadien weer uitgetrokken, want ik vond die boord te licht van kleur en het verschil met de rest was naar mijn gevoel te groot.

 

 

Het is al bij al een toffe vest om dragen geworden, waarvan de breibeschrijving nog iets verbeterd zou kunnen worden door voor de hals verkorte toeren te gebruiken.

Reacties