Wol kopen in West-Vlaanderen

Ik koop mijn wol zo'n beetje overal, zowel in fysieke winkels als online. Als ik ergens in een nieuwe stad kom, dan moet ik beslist een wolwinkel opzoeken. De verste winkels waar ik me liet gaan waren in Buenos Aires, daar heb ik echt mijn hartje kunnen ophalen.  Maar omdat een tripje naar Argentinië er waarschijnlijk niet meer in zit, zoek ik het nu wat dichter bij huis. 

Ik begin in West-Vlaanderen en hoop om binnen enkele maanden aan de andere kant van België te geraken. Ik probeer volledig te zijn, maar ben ik er ééntje vergeten of staan er foutjes, laat het weten in de commentaren, dan pas ik de lijst aan.

En... ik werd niet gesponsord om deze winkels te vermelden, maar zij mogen zich vrij voelen om dit alsnog te doen 😀.

Blankenberge

Tricotmart - Steenstraat 7, 8370 Blankenberge - fysieke winkel en online bestellen

Brugge

Ajour -  Rijselstraat 112, 8200 Brugge - fysieke winkel en online bestellen (nog tot 26 januari 2023; daarna gaat de eigenares met pensioen en sluit deze winkel)

Cathie's breiboetiek - Karel de Stoutelaan 22, 8000 Brugge - enkel fysieke winkel

Miete Confiete - Wantestraat 122, 8310 Brugge - fysieke winkel en online bestellen

Stikkestek - Walweinstraat 3, 8000 Brugge - enkel fysieke winkel

De Panne

Fashion Fil Boutique - Duinkerkelaan  54A, 8660 De Panne - enkel fysieke winkel

Diksmuide

Wollebolle - Gen. Bar. Jacquesstraat  70, 8600 Diksmuide - enkel fysieke winkel

Houthulst

De crocheernaald - Steenbeekstraat 75, 8650 Houthulst - online bestellen met mogelijkheid tot afhalen

Jabbeke

WaWol -  Dorpsstraat 2, 8490 Jabbeke - fysieke winkel en online bestellen

Knokke-Heist

Ile d'art - Kardinaal Mercierstraat 38,  8300 Knokke-Heist - enkel fysieke winkel

Koolskamp

Sjetje en gazetje - Steenstraat 1B bus 1, 8851 Koolskamp - enkel fysieke winkel

Kortrijk

Bart en Francis - Overleiestraat 59, 8500 Kortrijk -  fysieke winkel (enkel tijdens opendeurdagen) en online bestellen

Filati-Kortrijk - Steenpoort 11, 8500 Kortrijk - wol enkel te koop in de fysieke winkel

Lichtervelde

't Wolhuisje - Statiestraat 62, 8810 Lichtervelde - enkel fysieke winkel

Meulebeke

Breiboetiek Marielijne - Plettinckplaats 3, Meulebeke - enkel fysieke winkel

Nieuwpoort

Hannelien - Marktstraat 31, 8620 Nieuwpoort - enkel fysieke winkel

Oostende

Stoffen Verkempinck - Zandvoordestraat 268b, 8400 Oostende - fysieke winkel en online bestellen

Wolhaven - James Ensorgalerij 28, 8400 Oostende -  enkel fysieke winkel

Oostkamp

Little Lily's - Kortrijksestraat 17, 8020 Oostkamp - fysieke winkel en online bestellen

Poelkapelle

Casa di lana -  Houthulstseweg 44, 8920 Poelkapelle - enkel fysieke winkel

Roeselare

Creapicobello - Beversesteenweg 260, 8800 Roeselare - fysieke winkel en online bestellen

Lana Exclusief - Manestraat 20 - Roeselare -  fysieke winkel en online bestellen

Torhout

Lana Exclusief - Ambachtstraat 17A - 8820 Torhout - fysieke winkel en online bestellen

Naaimachines Stael -  Zuidstraat 15, 8820 Torhout - fysieke winkel en online bestellen

Veurne

De vier seizoenen - Ooststraat 20, 8630 Veurne - enkel fysieke winkel

Vichte

Wolnut - Delfien Vanhautestraat 11, 8570 Vichte - enkel online bestellen

Wenduine

Wolorama - Delacenseriestraat 19 , 8420 Wenduine - enkel fysieke winkel

Wervik

Breihoek -  Groenstraat 40, 8940 Wervik - fysieke winkel en online bestellen

Wevelgem

Coffee & wool -  Roeselarestraat 106, 8560 Wevelgem - enkel fysieke winkel

Zedelgem

Wool and Knitting Art - Berkenhagenstraat 50, 8210 Zedelgem - enkel fysieke winkel

Zarren

Café crochet - Stadenstraat 33B, 8610 Zarren - fysieke winkel en online bestellen

Zwevegem

Naaiboetiek  Nina - Otegemstraat 53, Zwevegem - enkel fysieke winkel


Met dank aan Pexels voor het gebruik van de gratis foto.

Reacties